CD ” ’t Schot is te boord “

't Schot is te boord is de 1e CD van 't Heijdse Vismaatjeskoor, welke uitgebracht wordt in het jaar dat het koor 5 jaar bestaat. Het koor, opgericht in oktober 2004, draagt de kleding van het voormalig vissersdorp Ter Heijde aan zee.
Visserij was vroeger het middel van bestaan van het dorp, wat gedaan werd met bomschuiten of pinken (zie cover).
't Schot is te boord is een oude visserijterm, dat wanneer de netten aan boord zijn, het verwerken van de vis kan beginnen.

De CD is helaas uitverkocht.

CD “De Vuurboet”

De Vuurboet is de 2e CD van 't Heijdse Vismaatjeskoor uit Ter Heijde.
De Vuurboet, de voorloper van de vuurtoren, welke gebruikt werd om de schepen veilig de haven binnen te loodsen, maar ook om schepen te misleiden en te laten stranden om ze daarna te plunderen. (bezongen in het nummer "Mijn dorpje").
In het nummer "Slag bij Ter Heijde" wordt de zeeslag bezongen uit 1653 waarbij Maarten Harpertszoon Tromp is gesneuveld.

De CD is nu voor € 5,= te koop tijdens de optredens.
Voor € 7,50 ( is inclusief € 2,50 verzendkosten ) is de CD ook online te bestellen. Klik hier voor het bestelformulier.